• Print

Læringsstile

,

ISBN: 9788762810471 (Bog)
Udgivelsesår: 2011
Udgave: 1
Sider: 262
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Læringsstile indgår i Munksgaard Danmarks serie Erhvervsuddannelserne: didaktik – undervisning – læring og henvender sig til undervisere på erhvervsskolerne.

Læringsstile er den første bog af sin art på dansk, og den er skrevet af Svend Erik Schmidt og Lena Boström, som er førende i udviklingen af og forskning i læringsstile i Skandinavien. Bogens teori tager udgangspunkt i Dunn og Dunns teori om læringsstile, men er her tilpasset skandinaviske forhold og har fokus på uddannelse af unge og voksne.

Hvad får man ud af at læse bogen?

I bogen gennemgås teorien grundigt, og der gives masser af eksempler på, hvordan man kan tilrettelægge en undervisning, der tager udgangspunkt i elevernes forskellige læringsstile. Læringsstile er således teoretisk funderet men samtidig en brugsbog i det praktiske pædagogiske arbejde.

Lena Boström

Ph.d. og forsker ved Mid Sweden University, har 20 års erfaring med praktisk arbejde med elever og voksne i gymnasiale uddannelser. Lena Boström er en af forgangspersonerne i Norden inden for læringsstile og forfatter til en lang række bøger og undervisningsmaterialer i læringsstile og pædagogik samt et stort antal videnskabelige artikler.

Svend Erik Schmidt

Tidligere folkeskolelærer, skoleleder og pædagogisk chef. Han er certificeret i læringsstile fra St. John’s University i 2003 og medlem af det europæiske læringsstilnetværk, ELSIN. Svend Erik Schmidt har skrevet flere bøger og artikler om de mange måder at lære på.

Bagsidetekst
Læringsstile indgår i Munksgaard Danmarks serie ’Erhvervsuddannelserne: didaktik – undervisning – læring’ og henvender sig til undervisere på erhvervsskolerne. Læringsstile er skrevet af Svend Erik Schmidt og Lena Boström, som er førende i udviklingen af og forskning i læringsstile i Skandinavien. Bogens teori tager udgangspunkt i Dunn og Dunns teori om læringsstile, men er her tilpasset skandinaviske forhold og har fokus på uddannelse af unge og voksne. I bogen gennemgås teorien grundigt, og der gives mange eksempler på, hvordan man kan tilrettelægge en undervisning, der tager udgangspunkt i elevernes forskellige læringsstile. Læringsstile er således teoretisk funderet, men samtidig en brugsbog i det praktiske, pædagogiske arbejde.
    Vi bruger cookies på www.munksgaard.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.