• Print

Praktiske færdigheder (i-bog)

,,

ISBN: 9788762816602 (i-bog)
ISBN: 9788762815834 (Bog)
Udgivelsesår: 2015
Udgave: 1
Sider: 80
Bestil vurderingseksemplar

Dette er en i-bog, en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer som fx oplæsning, søge- og notefunktion. I-bogen kan læses på computer, tablet og smartphone overalt, hvor der er internetadgang. E-nøglen giver adgang til i-bogen i 48 måneder fra aktiveringsdatoen.

Studerende i sundhedsprofessionerne skal indføres i et repertoire af praktiske færdigheder, og uddannede sundhedsprofessionelle står kontinuerligt over for at skulle lære nye praktiske færdigheder, når de flytter klinisk felt, eller når nye procedurer kommer til i deres aktuelle kliniske praksis.

Nogle praktiske færdigheder har lighed med hverdagslivets praktiske handlinger, mens andre er komplekse, specialiserede procedurer, der adskiller sig væsentligt fra hverdagslivets praktiske handlinger. Uanset procedurernes karakter kræver det omtanke og øvelse at få kvalitet i handlingerne, når de skal udføres professionelt og tilpasses forskellige patienter i forskellige sundhedsfaglige kontekster.

Selv om praktiske færdigheder er forskellige, er der fælles træk mellem dem, som vigtige at kende. I bogen præsenteres et generisk instrument, der indfanger disse fællestræk, og som kan anvendes i vurdering af praktisk færdighedsudøvelse og til at strukturere læringen af nye praktiske færdigheder.

Bogen henvender sig til alle de sundhedsfaglige professioner. Bogen er relevant for undervisere og vejledere, der skal støtte studerende og kolleger i at lære at udføre praktiske færdigheder. Ligeledes er bogen relevant for studerende, der står over for at skulle tilegne sig praktiske færdigheder knyttet til den sundhedsprofession, de uddanner sig til.

Bogen rummer praktiske øvelser og opgaver, som kan anvendes i konkrete undervisningssituationer med såvel nybegyndere, nyuddannede som erfarne sundhedsprofessionelle.

Bagsidetekst
Studerende i sundhedsprofessionerne skal indføres i et repertoire af praktiske færdigheder, og uddannede sundhedsprofessionelle står kontinuerligt over for at skulle lære nye praktiske færdigheder, når de flytter klinisk felt, eller når nye procedurer kommer til i deres aktuelle kliniske praksis. Nogle praktiske færdigheder har lighed med hverdagslivets praktiske handlinger, mens andre er komplekse, specialiserede procedurer, der adskiller sig væsentligt fra hverdagslivets praktiske handlinger. Uanset procedurernes karakter kræver det omtanke og øvelse at få kvalitet i handlingerne, når de skal udføres professionelt og tilpasses forskellige patienter i forskellige sundhedsfaglige kontekster. Selv om praktiske færdigheder er forskellige, er der fælles træk mellem dem, som vigtige at kende. I bogen præsenteres et generisk instrument, der indfanger disse fællestræk, og som kan anvendes i vurdering af praktisk færdighedsudøvelse og til at strukturere læringen af nye praktiske færdigheder. Bogen henvender sig til alle de sundhedsfaglige professioner. Bogen er relevant for undervisere og vejledere, der skal støtte studerende og kolleger i at lære at udføre praktiske færdigheder. Ligeledes er bogen relevant for studerende, der står over for at skulle tilegne sig praktiske færdigheder knyttet til den sundhedsprofession, de uddanner sig til. Bogen rummer praktiske øvelser og opgaver, som kan anvendes i konkrete undervisningssituationer med såvel nybegyndere, nyuddannede som erfarne sundhedsprofessionelle.
    Vi bruger cookies på www.munksgaard.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.