• Print

Simulation

I sundhedsuddannelserne

,,,

ISBN: 9788762814721 (Bog)
Udgivelsesår: 2015
Udgave: 1
Sider: 128
Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Sundhedsuddannelserne er vekseluddannelser med skift mellem to læringsrum: skole og praktik.

Brug af simulation i undervisningen er med til at sikre en større sammenhæng i overgangen mellem læringsrummene – og samtidig kan simulation være et læringsrum i sig selv.

Brugen af simulation udvikler og styrker elevernes kompetencer og er med til at sikre øget gennemførelse og fastholdelse i uddannelserne.

Simulation i sundhedsuddannelserne giver en kort, men letforståelig indføring til simulation og anvendelse af denne i undervisningen.

Bogen henvender sig til undervisere og vejledere på sundhedsuddannelserne

Sygeplejersken

19-10-2015 Anne Mette Felsted Rasmussen, lektor ved sygeplejerskeuddannelsen i Vejle, UC Lillebælt

"Det er til stor inspiration, at værket er konkret funderet. Ud over indhold og opbygning af simulationsundervisning kommer bogen fordelagtigt omkring både planlægning, koordinering og ressourcebehov ved anvendelse af simulation.
[...]Det er særdeles berigende i flere kapitler at se pædagogiske teorier og metoder knyttet an til simulation, og som erfaren simulationsbruger er især de indledende generelle pædagogiske betragtninger anvendelige i forhold til simulationsundervisning."

Bagsidetekst
Simulation i sundhedsuddannelserne giver en kort, men letforståelig indføring til simulation og anvendelse af denne i undervisningen. Sundhedsuddannelserne er vekseluddannelser med skift mellem to læringsrum; skole og praktik. Inden for de sidste år er simulation kommet ind i bl.a. sundhedsuddannelserne som en måde at skabe større sammenhæng i overgangen mellem læringsrummene – og samtidigt kan simulation være et læringsrum i sig selv. Brugen af simulation udvikler og styrker elevernes kompetencer og er med til at sikre øget gennemførelse/fastholdelse i uddannelserne. Simulation i sundhedsuddannelserne indledes med generelle pædagogiske betragtninger vedr. læring i de forskellige læringsrum og herefter følger definition og beskrivelse af simulation. Der gives også konkrete forslag til, hvordan simulationsundervisning gennemføres og organiseres. I bogen gives eksempler på anvendelse af simulation såvel i skoleforløb som i praksis. Der er eksempler fra social- og sundhedsuddannelsen, den pædagogiske assistentuddannelse og sygeplejerskeuddannelsen. Bogen henvender sig til undervisere og vejledere på sundhedsuddannelserne.
    Vi bruger cookies på www.munksgaard.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.